Bezbarwność
to cecha, której większość ludzi stara się unikać – nie tylko
w kontekście bezbarwnego a więc nudnego życia, ale w znaczeniu
dosadnym. O wiele częściej kupujemy artykuły kolorowe, barwne,
przyciągające uwagę, niż jednokolorowe, jak białe, szare czy
czarne, czyli mało nieciekawe i uchodzące po prostu na uniwersalne.
Takimi
samymi zasadami rządzą się... zapalniczki. Artykuły uchodzące
nierzadko na zwyczajne rzeczy domowego i osobistego użytku, ale
coraz częściej odgrywające również zupełnie inną rolę,
chociażby w branży marketingowej. Tam szczególnie ważne jest to,
aby zapalniczki były kolorowe i barwne, bo tylko w ten sposób są w
stanie zainteresować odbiorcę i tym samym potencjalnego klienta.
Kolorowe zapalniczki są milsze dla oka, atrakcyjniejsze, ciekawsze,
częściej kupowane i o wiele pozytywniej przyjmowane przez
użytkowników. Bezbarwne, nieatrakcyjne wizualnie i zwyczajnie nudne
nie mają więc szans na zainteresowanie klienta, przyciągnięcie
jego uwagi i zmuszenia go do bliższego przyjrzenia się np.
nadrukowi, w jaki taka zapalniczka jest wyposażona. Nie ma również
co ukrywać, że niektóre kolory mają obecnie bardzo indywidualne i
jasno określenie znaczenie, które również odgrywa istotną rolę
w procesie marketingowym. Zapalniczki reklamowe dostosowywane są
więc do odbiorcy nie tylko w kwestii nadruku, ale także w kwestii
odpowiedniego wyglądu wizualnego. Przyjmuje się bowiem, że kolory
takie jak zielony, czerwony czy fioletowy kojarzone są z zaufaniem i
odpowiedzialnością. Zapalniczki tego typu wybierane będą więc
przez osoby podświadomie szukające właśnie takich zachowań. Z
kolei zapalniczki o żółtej, pomarańczowej, różowej barwie (oraz
każdej innej jasnej) są kojarzone z zabawą, szaleństwem i
oryginalnością. Tym samym o wiele bardziej spodobają się osobom
rozrywkowym i o niebanalnym charakterze. Otwarta pozostaje kwestia
kolorów „bezpiecznych”, czyli białego i czarnego, kojarzonych
od dawna z uniwersalnością, ale także elegancją, stylem i klasą.
Najczęściej zapalniczki w tych kolorach używane są przez osoby na
stanowiskach lub kupowane i wręczane jako prezenty albo drobne
upominki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz