czwartek, 20 marca 2014

Marketingowe oddziaływanie zapalniczki

Często korzystając z zapalniczek nawet nie zastanawiamy się nad tym, że w danej chwili możemy być podatni na bardzo zawoalowane działanie marketingowe. Wystarczy tylko na moment zerknąć na nadruk na swojej zapalniczce (jeśli oczywiście go posiada), aby zrozumieć, w czym tkwi cała tajemnica. Chodzi oczywiście o zręcznie poukrywane loga i logotypy producenckie, które umieszcza się na takich nadrukach i w ten sposób podświadomie oddziałuje na odbiorę.

Artykuły reklamowe takie jak zapalniczki działają na identycznej i niezmienionej zasadzie co chociażby długopisy lub firmowe kubki. W obu przypadkach chodzi przecież o zmuszenie użytkownika takich przedmiotów do korzystania z nich. Obcując nierzadko codziennie z danym artykułem, prędzej czy później podświadomie będzie się już kojarzyło i rozpoznawało markę, którą on promuje. Taki zręczny zabieg marketingowy okazuje się jednak niesamowicie skuteczny, zwłaszcza w kontekście wyników ostatnich badań. W nich bowiem aż 80% pytanych odpowiedziało, że chodząc na zakupu i kupując cokolwiek, decyduje się na to głównie pod wpływem zbudowanej w świadomości marki. Wystarczy więc kojarzyć jakieś logo lub nazwę producenta – zapamiętane właśnie z nadruku na zapalniczek – aby zaszufladkować je gdzieś w swojej świadomości i potem w czasie zakupów z tej wiedzy nieświadomie korzystać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz