wtorek, 25 lutego 2014

Zapalniczka jako sposób na klienta

Rolę, jaką w marketingu pełnią zapalniczki, można opisać w dwóch kontekstach. Jeden z nich mówi o tym, że zapalniczki reklamowe są świetnym narzędziem marketingowym, które doskonale zastąpiło dotychczas znane długopisy, kubki czy koszulki. Drugi kontekst mówi z kolei o roli zapalniczki jako nagrody dla klienta. Choć brzmi absurdalnie, sprawdza się doskonale z kilku istotnych powodów.

1. Zapalniczka jest artykułem stosunkowo nowym na rynku i budzącym ciekawość. Stąd też jest częściej przyjmowana przez klientów – zarówno w formie bezpośredniej reklamy, jak i drobnego upominku od firmy.
2. Jest przedmiotem z reguły małym, mieszczącym się w kieszeni a nawet w paczce papierosów, stąd koszt jej produkcji również jest niewielki i bardziej opłacalny dla reklamodawców niż drogie koszulki albo wieczne pióra.
3. To artykuł o uniwersalnym charakterze. Oznacza to, że zapalniczki można wykorzystywać nie tylko w przypadku palaczy, ale też osób, które nie palą, ale używają jej np. w kuchni lub podczas wykonywania jakiejś pracy. Dzięki temu można ją wręczać każdemu klientowi, bez wcześniejszego „badania”, czy taki artykuł przyda mu się w rzeczywistości czy też zostanie od razu wyrzucony.

Jak więc widać, zapalniczka nie mówi być jedynie czystą reklamą. Może być też subtelnym sposobem na przyciągnięcie do siebie klienta i – co najważniejsze – zatrzymanie go przy danej firmie lub usłudze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz