Rolę,
jaką w marketingu pełnią zapalniczki, można opisać w dwóch
kontekstach. Jeden z nich mówi o tym, że zapalniczki reklamowe są
świetnym narzędziem marketingowym, które doskonale zastąpiło
dotychczas znane długopisy, kubki czy koszulki. Drugi kontekst mówi
z kolei o roli zapalniczki jako nagrody dla klienta. Choć brzmi
absurdalnie, sprawdza się doskonale z kilku istotnych powodów.
1.
Zapalniczka jest artykułem stosunkowo nowym na rynku i budzącym
ciekawość. Stąd też jest częściej przyjmowana przez klientów –
zarówno w formie bezpośredniej reklamy, jak i drobnego upominku od
firmy.
2.
Jest przedmiotem z reguły małym, mieszczącym się w kieszeni a
nawet w paczce papierosów, stąd koszt jej produkcji również jest
niewielki i bardziej opłacalny dla reklamodawców niż drogie
koszulki albo wieczne pióra.
3.
To artykuł o uniwersalnym charakterze. Oznacza to, że zapalniczki
można wykorzystywać nie tylko w przypadku palaczy, ale też osób,
które nie palą, ale używają jej np. w kuchni lub podczas
wykonywania jakiejś pracy. Dzięki temu można ją wręczać każdemu
klientowi, bez wcześniejszego „badania”, czy taki artykuł
przyda mu się w rzeczywistości czy też zostanie od razu wyrzucony.
Jak
więc widać, zapalniczka nie mówi być jedynie czystą reklamą.
Może być też subtelnym sposobem na przyciągnięcie do siebie
klienta i – co najważniejsze – zatrzymanie go przy danej firmie
lub usłudze.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz